У попередньому уроці ми коротко ознайомилися які види сайтів бувають. Настав час розібрати докладніше, як їх зробити.
Способів створення сайту безліч, починаючи від створення прикладу сайту на аркуші паперу, далі перенесення його в графічний редактор, постачання графічних елементів і підбирання колірної гами. Після чого цей ескіз передається програмісту для “верстки сайту”, він перетворює макет на цифровий код, далі відбувається локальне тестування – перевіряються всі функції, візуальні елементи та інше, відбувається доопрацювання. Якщо все добре, купується домен та хостинг. Всі дані, з яких складається сайт, завантажуються на хостинг, до нього підключається домен та сайт починає працювати в інтернеті. Підхід за таким принципом був поширений від початку поширення Інтернету у світі. Багато хто воліє працювати “по-старому”, користуватися саме таким методом. Такий метод набагато витратніший і займає багато часу.
Сьогодні немає потреби у такому трудомісткому підході. Все стало набагато простіше та доступніше. Прямо зараз створити сайт може навіть людина, яка мало уявляє, що це взагалі таке – сайт, не кажучи вже про програмування.
Але, якщо ви хочете робити успішні сайти, які будуть приносити прибуток, варто навчитися деяким хитрощам.
З чого почати створювати сайт?
Створення сайту може здатися досить складним та незрозумілим процесом, особливо для тих, хто не має досвіду. Але не хвилюйтеся, ми поетапно розберемося з чого розпочати створення сайту.
1: Визначення цілей та концепції сайту
Першим кроком при створенні сайту є визначення цілей та концепції сайту. Необхідно визначити, що ви бажаєте досягти за допомогою сайту. Наприклад, ви можете створити сайт для продажу товарів або послуг, для розповсюдження інформації, для просування свого бренду або для інших цілей. Варто розуміти, що основою будь-якого бізнесу, навіть найменшого і нехитрого є маркетинг. Це основа будь-якої справи, суть якої заробити гроші – бізнес.
Маркетинг – це ціла наука, яка ділиться на десятки ніш. В інтернеті – це інтернет маркетинг/електронний маркетинг/діджитал маркетинг. Як його не назви, суть полягає у розробці бізнес-плану. Перше, з чого він починається – визначення мети, аналіз ринку та конкурентів. Аналогічний підхід і із сайтом.
Перш ніж думати про його створення, необхідно провести аналіз, подивитися на конкурентів, врахувати їхні недоліки, переваги та скласти план. Якщо обрана ніша дуже конкурентна і ми розуміємо, що “бодатися за місце під сонцем” – проблемно, можливо, варто звузити нішу. Наприклад, ми хочемо створити кулінарний блог, але подивившись, що є в інтернеті, можемо зробити висновок, що їх безліч і конкурувати з ними новачкові буде важко.
Можливо, варто вибрати “піднішу” та зосередити всі зусилля на розвитку певної “вузької теми” та згодом розширювати її, додаючи нові. Такий самий підхід можна застосувати до магазину: можливо, варто сконцентрувати зусилля на одному товарі з трьома – п’ятьма розмірами чи забарвленням, а надалі розширювати.
Настійно радимо пройти курс SMM та інтернет-маркетингу, де тема маркетингу більш розкрита.
2: Вибір платформи для створення сайту
Існує безліч платформ для створення сайтів, тому верстати сайт самостійно не потрібно. Ми будемо розглядати три найпопулярніші платформи: Tilda, Horoshop та WordPress. Також ми згадаємо про популярні західні платформи: Wix та Shopify.
Зверніть увагу: WordPress не відноситься до “конструкторів сайтів”, оскільки це незалежна CMS – панель управління сайтом (у народі CMS називають “двигун” сайту). Після того, як ви встановите “двигун” на хостинг, система управління сайтом WordPress стає повністю вашою і відповідно сайт повністю належить вам. Ви зможете робити з ним абсолютно все, що заманеться.
У той час як на конструкторах сайтів, таких як, наприклад, Tilda, Horoshop, Wix та Shopify – панель управління належить конструктору, її не потрібно встановлювати на хостинг, вона вже встановлена на хостингу цих компаній, але й перенести кудись, наприклад, на інший хостинг, змінити функціонал, додати функції, які є у конкурентів, а в конструкторі немає, та інше – вам буде важко, а подекуди неможливо.
3: Реєстрація домену та хостингу
Після вибору платформи для створення сайту необхідно буде підібрати та зареєструвати доменне ім’я. Якщо робитимемо сайт на Вордпрес, необхідно буде вибрати хостинг-провайдера.
Ім’я домену – це адреса вашого сайту в інтернеті (наприклад, наше доменне ім’я: ukrtext.org.ua, де ukrtext – ім’я, а org.ua – домен). Хостинг-провайдер пропонує місце для зберігання вашого сайту в інтернеті. Хостинг – це щось на зразок комп’ютера, у якого величезні жорсткі диски – на цих дисках зберігатиметься вся інформація, включаючи текст, картинки, зображення, коди, скрипти та все, що є в інтернеті.
Хостинг працює і має підключення до інтернету цілодобово, завдяки чому ми маємо можливість дивитися відео, відвідувати різні ресурси, грати в онлан-ігри в будь-яку пору року, дня або ночі. Хостинг-провайдер – компанія, яка має можливість розмістити безліч серверів з жорсткими дисками та забезпечити безперервне їх обслуговування. Хостинг-провайдери здають місце на своїх серверах в оренду за гроші.
А чи можна організувати хостинг на своєму комп’ютері чи ноутбуці? Так, можна.
Спочатку інтернет так і працював – комп’ютери підключалися між собою та обмінювалися даними. Згодом мережа розросталася, з’являлися бездротові технології, але мережі, коли групу комп’ютерів підключено між собою, залишилися – це локальні мережі. Їх використовують великі компанії або держструктури, коли доступ до певних даних мають лише співробітники, а вихід до “загального інтернету” здійснюється іншими каналами зв’язку: наприклад, простим перемиканням: локальна мережа/загальнодоступна мережа.
Але хостинг на своєму, персональному комп’ютері чи ноутбуці не буде виправданий. Якщо не використовувати ваш пристрій тільки для хостингу, а виконувати ще ті ж операції, які ви і так робите, швидше за все за пів року – рік ваш пристрій доведеться віднести в ремонт через постійне підключення та навантаження – хостинг працює безперервно. Чи зможете ви забезпечити таку роботу? Швидше за все ні, та й простіше та дешевше заплатити за місяць оренди хостингу, ніж займатися налаштуванням своєї операційної системи та постійно відстежувати та моніторити її працездатність.
4: Вибір дизайну та шаблону
Як ми вже згадували, дизайн сайту немає потреби створювати з нуля, їх вже є десятки тисяч, просто вибираємо той, що нам більше підходить, оформляємо його під наші потреби та готове. Так, згодом ви навчитеся неабияк модифікувати дизайн і навіть створювати теми (шаблони дизайну), але на початковому етапі не варто концентруватися на цьому.
5: Створення контенту
Контент буває різним – це може бути текст, зображення, відео, аудіо та інші матеріали, які будуть цікаві та корисні для вашої аудиторії, але головним є текст. Визначте, яку інформацію ви хочете надати на вашому сайті, і який стиль написання найбільше підходить для вашої аудиторії. Тут ми повертатимемося до аналізу та маркетингових планів.
6: Оптимізація сайту для пошукових систем
Будь-який сайт потребує оптимізації для пошукових систем, щоб він був найлегше знайдений в інтернеті. Способи оптимізації включають використання ключових слів у тексті, використання метатегів, оптимізацію заголовків і описів сторінок і багато іншого.
Предметно про 5 та 6 пункти, про те, що таке ключові слова, сео-оптимізація, де брати контент для сайту та інше, ми розповідаємо на курсі контент-мейкера.